daydreamer ϟ
Smoothy Donky Web
STATUS : hidayahkhairi gile


Credits


sing a song <3

/>
The Template By : Mrs AF
Some Helped : Shira Radzuan
Basecode : Qistina. Re



CINTA MUKA BUKU- NAJWA LATIF TIDAK LAYAK KE FINAL AJL KE 26?

Saturday, December 3, 2011 12:40 PM 0 Atashinci(s)



Well hello . Auww rindu awak belog :) . Okayy . Here . I copy and paste je okay . (Y)

Segala teki teki mengenai Lagu yang layak ke AJL ke 26 yang akan di adakan pada 29hb Januari 2011 telah terjawab.
Secara peribadi, Ellen merasaka semua lagu yang terpilih layak kerana mempunyai kekuatan dalam lagu kecuali beberapa lagu yang buat terkejut sekejap. Memang ada beberapa lagu yang Ellen rasakan layak tidak pula mendapat tempat..tapi tak apa lah sebab itu pun terpulang pada rezeki masing masing, betul tak?
Untuk senarai Lagu lagu yang layak ke Final AJL, boleh ke link ini:-
Namun,apa yang Ellen nak share di sini ialah mengenai dengan komen beberapa individu mengenai lagu lagu tersebut, ramai yang berpendapat Lagu Cinta Muka Buku oleh Najwa Latif..hmmm…ada jer kan…Bagi Ellen lagu ni ok, cuma terlalu simple ..apa pun dah rezeki gadis dan kakaknya kan.  Semoga Najwa Latif dan kakaknya Ika Latif akan berjaya..
Jum baca komen Ketua juri pasal ni[kredit untuk gua.com]
Menjawab kepada persoalan itu, Azhar Borhan selaku Ketua Juri memberitahu juri-juri yang dilantik tidak pernah berbincang sesama sendiri tentang lagu-lagu yang perlu dinilai. Malah, ada di antaranya tidak pernah mendengar lagu yang bertanding.“Setiap tahun kita akan mendapat finalis yang berbeza. Itu perkara biasa. Tahun-tahun sebelum ini kita mempunyai finalis yang terdiri daripada golongan muda, tidak jauh dengan finalis tahun ini. Kalau ada pendapat kami sengaja memilih lagu-lagu popular, itu tidak benar. Juri terlibat tidak pernah berbincang sesama sendiri tentang lagu yang perlu dinilai. Malah, ada di antara kami pernah mendengar lagu-lagu tersebut. Kami hanya dapat sedikit gambaran tentang kesemua lagu. Kami tidak tahu pun sama ada lagu itu popular atau tidak,” ulas Azhar.
Sementara itu, Azhar juga diminta mengulas tentang kemaraan lagu ciptaan Najwa Latif, ‘Cinta Muka Buku’ yang dianggap tidak layak ke peringkat akhir oleh sesetengah pihak. Jelas Azhar, secara peribadi dia merasakan lagu itu punya kekuatan tersendiri kerana ia ringkas dan catchy.
“Saya tidak tahu apa pendapat juri-juri yang lain. Tetapi secara peribadi saya rasa lagu ‘Cinta Muka Buku’ itu ringkas dan catchy. Mungkin inilah kekuatannya. Selain itu, semua juri bersetuju yang lagu itu memberi nafas baru kepada setiap yang mendengarnya,” ujar Azhar lagi.
I copy dari sini k . :)
http://www.mummynemo.com/2011/12/cinta-muka-buku-najwa-latif-tidak-layak-ke-final-ajl-ke-26