daydreamer ϟ
Smoothy Donky Web
STATUS : hidayahkhairi gile


Credits


sing a song <3

/>
The Template By : Mrs AF
Some Helped : Shira Radzuan
Basecode : Qistina. Re



jeans untuk semua.

Monday, April 18, 2011 12:27 AM 4 Atashinci(s)

Assalamualikum n hai orang.ari nie aq nak share kt korang pasal bentuk jeans yg sesuai ngan korang.

Jeans adalah gaya paling unggul dan mudah digayakan ke mana saja. Setiap orang pasti ada sehelai jeans di dalam almari tak kiralah dari gaya skinny hingga ke gaya high waist. Namun, tahukah anda jeans apa yang paling sesuai untuk bentuk badan anda. Teruskan membaca untuk mengetahui style paling sesuai untuk korang.

Straight leg style paling sesuai digayakan untuk kaki yang agak pendek yang sesuai dipakai pada masa siang dan malam. Ia member ilusi yang membuat kaki tampak kurus dan panjang. Jangan lupa gayakan bersama kasut bertumit tinggi, ya!




Boot cut jeans adalah gaya paling sesuai untuk semua jenis bentuk badan. Tak rugi untuk beli beberapa pasang boot-cut jeans kerana ia membuatkan korang tampak tinggi dan langsing. 



Super-flare jeans adalah baik untuk memberi imbangan bagi pinggul dan peha supaya kelihatan sleek. Gayakan kasut pointed heels dan jangan sekali kali memakai flat!




Skinny jeans sesuai untuk kaki dan peha yang slim sesuai dengan namanya. Jeans jenis ini menyerlahkan bentuk kaki dan sesuai digayakan dengan kasut tumit tinggi mahupun flats.


Wide leg sesuai untuk mereka yang tinggi dan bertubuh curvy. Potongan ini tampak kasual dan trendy.

Ankle length jeans sesuai untuk mereka yang bertubuh boyish atau petite. Dengan potongan jeans ini, bolehlah korang show off kasut atau sandal.


Jeans boyfriend cut sesuai untuk semua bentuk badan dan saiz. Ia tampak simple namun seksi.

Trouser cut jeans baik untuk mereka yang berpeha besar kerana ia membuatkan bentuk peha nampak kecil.

High-waist jeans baik untuk mereka yang mempunyai potongan badan yang lurus tanpa sebarang curve. Ia membuatkan anda tampak curvy dan sophisticated

Acid-wash jeans adalah gaya 80an yang kembali popular. Potongan seakaan skinny jeans sesuai untuk mereka yg kurus dan sukakan gaya jeans yang faded.